CS: підсумки року

08 бер 2023

[CS: підсумки року]

Минув рік, що став переломним у розумінні справжніх цінностей і пріоритетів. Рік, що випробував представників українського бізнесу на стійкість, адаптивність і здатність підтримувати рівень послуг незважаючи ні на що. Рік, який довів, що сила – в єдності та згуртованості. Ділимося результатами нашої роботи.

РІШЕННЯ

B2ng

У 2022 році відбулось перше повноцінне впровадження АБС Б2 у новому сучасному веб-інтерфейсі – B2ng. Користувачем рішення став «ОТП Банк» (Республіка Молдова). 

Особливості проєкта:

  • Весь бізнес-процес банку побудовано в B2ng
  • Реалізовано роботу з різновалютними документами як в Головній книзі, так і в угодах
  • Реалізовано мультимовний інтерфейс
  • B2ng виконує функції карткового беку
B2ng притаманні гнучкість та адаптивність, що дозволяє йому бути єдиним інтерфейсом АБС Б2 для будь-якого ринку.

Щодо функціональності B2ng, то наразі застосунок дозволяє не тільки працювати з модулями, аналогічними представленим у win32-клієнті, але й пропонує зовсім нові можливості, наприклад, роботу в підсистемах «Клієнтський SWAP», «Брокерські операції» тощо. 

Стрімкого розвитку в 2022 році набув картковий напрямок. У B2ng реалізовано три нові підсистеми для карткового обслуговування:

  • «Зарплатні проєкти та соціальні виплати» – для обслуговування зарплатних проєктів та інших договорів, пов’язаних із соціальними виплатами (наприклад, виплачування пенсій). 
  • «Реконсиляція» – для пошуку відмінностей між аналогічними сутностями в АБС Б2 та картковій системі.
  • «Диспутні транзакції» – для обслуговування життєвого циклу скарг клієнтів на неправомірні на їхній погляд карткові транзакції.

Також розширено функціональні можливості вже відомої підсистеми «Логістика» в контексті потреб бізнесу та зручності роботи користувача. Детальніше – за посиланням.

СЕП-4

У 2022 році наша команда реалізувала функціональність щодо обміну повідомленнями через СЕП-4 у B2ng, що повністю задовольняє вимогам міжнародного стандарту ISO 20022. У рамках СЕП-4 також реалізовано нову технологію захисту, що базується на використанні підписів формату  CAdES-BES і CAdES-X Long (детальніше – за посиланням). Нагадаємо, що з 1 квітня 2023 року всі міжбанківські платіжні операції  здійснюватимуться виключно через систему нового покоління СЕП-4.0. Щиро вдячні всім банкам, хто активно приєднався до тестування СЕП-4.

ISMAx

У грудні 2022 року відділ управлінського обліку презентував ISMAx – нову систему для управлінського обліку на базі сховища CS::BI/CS::BM. За допомогою ISMAx виконуються розрахунки прямих і трансфертних доходів та витрат, алокація непрямих витрат, а також розрахунки трансфертних доходів і витрат за операціями Forex. Є заміною базової підсистеми ISMA АБС Б2 з розширенням функціональності для банків, які використовують сховища даних CS::BI/CS::BM. 

Бюджетування (RnB)

Повне оновлення отримала підсистема бюджетування – «Бюджетування (RnB)». Відтепер можливо:

  • Самостійно створювати бізнес-процеси будь-якої складності за допомогою конструктора схем бізнес-процесу, що містить дані щодо бюджетних ролей, стану бюджетних заявок, а також засоби для налагодження операцій тощо.
  • Використовувати бюджетну заявку як архів документів.
  • Зберігати всю інформацію для обґрунтування витрат: щодо пошуку потенційних постачальників, етапів узгодження заявки учасниками бюджетного процесу, а також зберігати архів зовнішніх документів.
  • Контролювати плани: місячні, річні, з початку року наростаючим підсумком.
  • Відображати в банківському бюджетному плані очікувані та фактичні витрати, а також зміни до них (аналіз бюджетного плану rolling wave).

ПРОЄКТИ

Незважаючи на непрості часи, наша команда успішно реалізувала низку локальних та міжнародних проєктів. 

АТ «ОТП Банк» (Республіка Молдова)

В АТ «ОТП Банк» (Республіка Молдова) упроваджено АБС Б2 та інтегровано її зі всіма системами, що використовуються у роботі банку. Особливістю проєкта стало те, що весь бізнес-процес банку побудовано у веб-інтерфейсі АБС Б2 – B2ng. Детальніше – за посиланням.

Kapitalbank (Республіка Узбекистан)

Упроваджено корпоративне сховище даних CS::BM у Kapitalbank (Республіка Узбекистан).

Станом на сьогодні:

  • Реалізовано можливість завантаження, збереження та консолідації даних двох банків в одному корпоративному сховищі даних CS::BM з можливістю, у залежності від прав доступу, аналізу консолідованих або окремих даних. Аналіз виконується з використанням Oracle Analytics Server 6.4. 
  • Виконано адаптацію процедур завантаження даних під структуру АБС Б2.
  • Виконано адаптацію/локалізацію вітрин даних за вимогами банків Узбекистану. 
  • Розроблено карткову вітрину даних на основі даних карток з АБС Б2.
  • Розроблено вітрину із зарплатними проєктами на основі даних з АБС Б2.

ОТП Банк Україна

Варто відзначити плідність співпраці нашої компанії з ОТП Банк Україна. 
Банк почав перехід на B2ng із впровадженням модуля, що дозволяє автоматизувати роботу з новим інструментом від НБУ – «Відсотковий SWAP». На завершальному етапі знаходяться ще кілька проєктів, серед яких – інтеграція щодо завантаження даних дебіторської заборгованості для формування звітності НБУ. Також завершено тестування й розпочато пілот з реальними даними в продуктиві інтеграційного рішення із зовнішнім ПЗ банку з обліку лізінгу за допомогою файлового обміну. Мета проєкту – формування консолідованої групової звітності згідно з вимогами НБУ.

Райффайзен Банк

У Райффайзен Банку автоматизовано роботу працівників бек-офісу казначейства, які займаються операціями з цінними паперами. Реалізація проєкту дозволила банку мінімізувати операційні ризики ручного вводу, полегшити роботу з цінними паперами та збільшити пропускну спроможність бек-офісу. Детальніше – за посиланням.

Укрексімбанк

В АТ «Укрексімбанк» упроваджено інтеграційний модуль для роботи зі стандартом SWIFT gpi. Використання модуля дозволить банку відображати у SWIFT gpi реальну картину щодо часу оброблення повідомлень і руху коштів на рахунках клієнтів. Більше про SWIFT gpi – за посиланням

СЕНС Банк

В рамках проєкту «Мобільні Інвестиції» було впроваджено низку інтеграційних рішень, серед яких – АРІ-процедури, що дозволили клієнтам АТ «Сенс Банк» купувати та продавати цінні папери й виконувати багато інших процедур безпосередньо в мобільній аплікації. 

Кредобанк

Роки співпраці нашої компанії із Кредобанком підтверджують прагнення банку до постійного вдосконалення. Окрім впровадження нових рішень, банк приділяє увагу і розвитку наявних продуктів. Зараз пріоритетними напрямками є розвиток онлайн-банкінгу та карткового бізнесу.

Банк Львів

У Банку Львів упроваджено систему «Бюджетування (RnB)», що сприяло підвищенню ефективності контролю банком адміністративно-господарських витрат, стандартизації та оптимізації бюджетних процесів. Детальніше – за посиланням.

Також для Банку Львів реалізовано інтеграцію POS-термінала марки Verifone VX520 із фронт-системою JetB2. Завдяки цьому впровадженню банк отримав змогу оперативно здійснювати операції з картками в касах банку, контролюючі доступний залишок на картках. Також ця інтеграція дозволила банку одразу відображати бухгалтерські проводки за цими операціями в операційному дню банку, тримаючи актуальними залишки на карткових рахунках.

Окрім інтеграції POS-терміналів з АБС Б2, наприкінці 2022 року в банку впроваджено оброблення в режимі онлайн карткових транзакцій (Advice), здійснених за картками клієнтів банку поза межами АБС Б2 (торгові термінали, банкомати, онлайн-магазини). Основною метою цієї реалізації було зменшення кількості технічних овердрафтів, які виникали через офлайн-обмін банку з процесингом. Упровадження цього рішення надало можливість оперативно відображати транзакції за картковими рахунками клієнтів, тобто зробити певну синхронізацію залишків по картках у процесингу та АБС Б2. До цього карткові операції відображалися в АБС Б2 наступного дня. Відтепер такі транзакції проходять через 1–2 хвилини після відповідної операції клієнта. Зараз банк використовує Advice тільки за банкоматами. 

Ідея Банк

В АТ «Ідея Банк» оптимізовано обсяги бази даних АБС Б2 завдяки впровадженню модуля «Політика архівування». Детальніше – за посиланням.

IBOX Bank

З метою централізації ведення карткових операцій і можливістю випуску необмеженої кількості карток в IBOX Bank було впроваджено підсистему комплексу для карткового обслуговування – «Картковий бек-офіс». Детальніше – за посиланням.

СУПРОВІД

Головним завданням роботи під час війни було забезпечення підтримки для безперебійної роботи банків і своєчасне реагування на зміни у законодавстві. У перші ж години війни НБУ оперативно прийняв Постанову Правління від 24 лютого 2022 року № 18 «Про роботу банківської системи в період запровадження воєнного стану».
Нашим завданням стала своєчасна підготовка рекомендацій та виконання відповідних змін в АБС.

Вимоги до роботи банківських установ за умов воєнного часу змінювалися та уточнювались залежно від поточної ситуації. Так, перші уточнення та доповнення з'явилися вже ввечері 24 лютого 2022 року, а станом на зараз їх близько 40. У зв'язку із введенням воєнного стану змінювалися вимоги до бухгалтерського обліку операцій, розрахунку економічних нормативів, формування статистичної звітності НБУ та звітності ФГВФО. Відповідні доопрацювання своєчасно виконано та імплементовано.

Також у зв'язку із введенням воєнного стану Національний банк за Постановою від 25 лютого 2022 року № 23 оголосив кредитні канікули – відповідно було змінено алгоритми розрахунку кредитного ризику, підготовлено рекомендації та виконано доопрацювання для введення в дію різноманітних програм виходячи з можливостей банків.
Жодного дня не було зупинено підтримку 24/6.

Ми продовжуємо працювати над забезпеченням стабільної роботи банків у повному обсязі, виконуючи не лише вимоги щодо змін у наявній функціональності, а й нові вимоги, що виникають як від банків, так і від законодавчих органів.

ПІДТРИМКА ТА ДОПОМОГА

З першого дня війни наша команда – в епіцентрі бойових подій. Більшість колег із Харківського головного офісу були змушені залишити рідне місто. Для тих, хто вирішив залишитись, офіс став тимчасовим прихистком. Ми надали команді допомогу з релокацією, забезпечили необхідною технікою та відкрили офіс у Львові. Уже в березні відновив роботу офіс у Києві.
На постійній основі наша компанія допомагає ЗСУ закупівлею необхідного захисного одягу, техніки та різноманітного обладнання. 

Працюємо далі і віримо в перемогу України!

Підпишіться на розсилку